Verkkovalmennukset

”Käytännön työkaluja palvelualan organisaatioille ja ihmisille; mm. puhtaus- ja hygienia, huolto- ja asennus, ravintolat”.

Ecozone BUSINEZZONE verkkovalmennukset; vastuu- ja johtavassa asemassa oleville esihenkilöille, päälliköille ja yrittäjille, jotka kehittävät omaa ja henkilöstönsä osaamista tavoitteena hyvinvointi, turvallisuus, kannattavuus ja jatkuvuus.

Aihealueet ja valmennusten sisältö

kokosimme yhteen satoja asiakaskohtaisia ratkaisuja, joista teimme helppokäyttöiset työkalut ja prosessit esihenkilötyöhön ja toiminnan kehittämiseen.

Valmennusten runko

teoria, videot ja henkilökohtaiset harjoitustyöt, joista rakentuvat omat kehittämiselementtisi ja työkalupakkisi. Voit opiskella milloin ja missä haluat. Tarvitse vain internetyhteyden, tietokoneen tai kännykän.

Sisällysluettelo

Verkkovalmennusten hinnat Yleiset sopimusehdot

AJANHALLINNAN TYÖKALUT – KIIRE KURIIN

Ajanhallinnan työkalut – kiire kuriin- verkkovalmennus sisältää työkalut kiireen vähentämiseen ja hallitsemiseen.

Työajan ja henkilöstön riittävyys kaiken työn tekemiseen ja joustaminen ovat keskeisiä haasteita, joita työssämme kohtaamme. Jaksamisesta onkin muodostunut rakenteellinen ongelma.

Verkkovalmennus keskittyy kiireen anatomiaan ja hallintaan – siihen, mistä kiire johtuu ja mitä kiireelle voi tehdä. Saat vastauksia, miten tehdä itsellesi lisää aikaa, miten keventää kuormitusta – niin henkistä kuin fyysistä.

  • Kiireen anatomia
  • Miten määritellä kiire?
  • Kiireen aiheuttajia
  • Pysähdy, kartoita ja tunnista
  • Suunnitelmallisuus
  • Hämmennyksestä eroon
  • Syy ja sen seuraus
  • Ratkaisuja kiireeseen

Työkalupakki kiireen hallintaan sisältää laajemman näkemyksen kehittämistoimista, jotka tähtäävät henkilöstön työhyvinvoinnin kasvattamiseen.

TUOTANNON ELEMENTIT – RAKENNA VAHVA PERUSTA

Tuotannon elementit – rakenna vahva perusta -verkkovalmennus; tietoa ja työkaluja, miten kehittää organisaation toimintaa, jotta saavutat asteittain asetetut tavoitteet mahdollisimman pienin ”uhrauksin”, kuormittamatta enempää itseä tai muuta henkilöstöä.

Saat vastauksia ja ratkaisuja mm.

  • Kannattavan liiketoiminnan lainalaisuudet
  • Tuotannon johtaminen ja jatkuvuus
  • Henkilöstön osaamisen vaikutus lopputulokseen
  • Miten pärjätä paremmin käytössä olevilla resursseilla?
  • Taloudellisen tavoitteiden saavuttaminen

Verkkovalmennuksen sisältöä hyödyntämällä keskityt olennaiseen, opit vähentämään turhaa työtä ja tarvittaessa järkiperäistämään prosesseja.

KÄYTÄNNÖN ESIHENKILÖ

Esihenkilön, johtajan, yrittäjän päämäärä on toteuttaa ja saavuttaa yhdessä henkilöstönsä kanssa organisaatiolle asetetut tavoitteet, jotka liittyvät aikatauluihin, työmäärään- ja aikaan, tyytyväisyyteen, laatuun, lopputulokseen.

Käytännön esihenkilö -verkkovalmennuksessa käsitellään mm. seuraavia kokonaisuuksia:

  • Mitä esihenkilöltä odotetaan? Rooli ja merkitys.
  • Mitä tarkoittaa vastaava?
  • Sidosryhmien huomioiminen
  • Suunnitelmallisuuden merkitys
  • Perehdytys – työkalu moneen tilanteeseen
  • Organisaatio ja toimenkuvat – miten hyödynnän?
  • Miten pidän lupaukseni niin asiakkaille kuin henkilöstölle?
  • Palautteiden käsittely asiakkaiden ja henkilöstön tyytyväisyyden varmistajana
  • Toimintamalli ongelman ratkaisemiseen
  • Jokaisella seurauksella on alkupiste – ratkaisumalli
  • Lopputuloksen saavuttaminen
  • Esihenkilö mahdollistaa

Käytännön esihenkilö- verkkovalmennus tekee johtamisesta yksinkertaista ja ymmärrettävää, mahdollistaen henkilöstön hyvinvoinnin, asiakkaan tyytyväisyyden ja liiketoiminnan tuottavuuden.

HENKILÖKOHTAINEN ASIAKASPALVELU

Onko kyseessä syntymälahja vai opittavissa oleva taito?

On totta, että toiset tuntuvat saaneen puheenlahjat ja asiakaspalvelemisen taidon jo äidinmaidossa. Näitä luontaisia lahjakkuuksia on kuitenkin hyvin vähän. Hyvä uutinen on, että huippu asiakaspalvelijaksi voi kehittyä. Jokainen voi tulla paremmaksi, kun harjoittelee, miettii, kokeilee ja haluaa oikeasti oppia.

Asiakaspalvelun keskiössä on ihminen, jonka vastuulla ovat nopea reagointi, tekeminen kerralla kuntoon periaatteella sekä laadukas kommunikointi. Palvelun on tulevaisuudessa oltava erityistä – tehtävä asiakkaalle helpoksi ostaa, antaa palautetta ja saada riittävästi tarvittavaa informaatiota.

  • Asiakaspalvelun ydin
  • Mitä tulevaisuuden asiakaspalvelussa vaaditaan?
  • Strategia palvelun arvon kasvattamiseen
  • Kommunikaatio, pitäminen ja yhteisymmärrys
  • Asioiden ja ideoiden esittäminen
  • Avaintilanteiden kautta ratkaisuja ja tyytyväisyyttä
  • Palvelun arvo ja sen mittaaminen
  • Huippupalvelun tuottaminen ja johtaminen
  • Henkilökohtaisen huippupalvelun merkitys

Henkilökohtainen asiakaspalvelu- verkkovalmennus sisältää käytännön työkaluja, joilla teet palvelusta ainutlaatuisen elämyksen kasvattaen asiakastyytyväisyyttä.

JOHDA TIEDOLLA – OHJAA TAVOITTEILLA

Johtajan, esihenkilön, yrittäjän tehtävänä on luoda puitteet ja ympäristö – varmistaa, että henkilöstön tekemiset ovat yhteneväiset asetettujen tavoitteiden kanssa.

Esihenkilöiltä vaaditaan uuden johtamisfilosofian ja mallin oppimista ja omaksumista – toistaiseksi on pärjättävä entistä niukemmilla resursseilla.

Valmennus antaa käytännön työkaluja ja tietoa, miten

  • Luot johtamiselle otollisen maaperän
  • Hankit johtamisen tueksi tarvittavaa tietoa
  • Reagoit avaintilanteisiin ja indikaattorit
  • Autat työntekijöitä saavuttamaan kyvyn järjestellä ja päättää asioista, kantaa enemmän vastuuta, jotta haluttu lopputulos toteutuu
  • Mahdollistat, että henkilöstö oppii itsenäisesti ratkaisemaan haasteita ja tekemään työnsä järkevästi
  • Vähennät turhaa tekemistä
  • Saat pienemmistä resursseista enemmän voimavaroja käyttöösi
  • Johdat tiedolla ja delegoit
  • Luot varmuutta ja vakautta muuttuvassa tilanteessa

Johda tiedolla – ohjaa tavoitteilla- verkkokurssi sisältää johtamisen perustoiminnot ja työkalupakin, jota hyödyntämällä kehität organisaatiota ja henkilöstöä kohti tavoitteita ja asetettua päämäärää.

VAIKUTA TYÖILMAPIIRIIN JA HYVINVOINTIIN

Vaikuta työilmapiiriin ja työhyvinvointiin -verkkovalmennus; miten esimiehenä, johtajana, yrittäjänä tuet innostavan ja iloisen työyhteisön rakentumista, saat työkaluja vähentää henkilöstön huolta tulevaisuudesta ja keinoja, joiden avulla suuntaat energiaa positiivisiin asioihin.

Muita keskeisiä aiheita valmennuksessa ovat oman työn arvostuksen kasvattaminen, toisten kunnioittaminen ja arvostaminen.

Tutustut myös ongelmanratkaisumalliin, jonka avulla jokainen voi itsenäisesti vaikuttaa omaan työhyvinvointiinsa, ja oppia, miten omalla panoksellaan on mahdollista vaikuttaa muiden hyvinvointiin.

  • Vahvan maaperän luominen
  • Tasapainon merkitys
  • Liiketoiminnan osatekijät
  • Rekrytointi – valitse oikein
  • Miten tehdä asioista todellisia?
  • Itseohjautuvuus
  • Tiimityö – workshop
  • Mielessä valmistautuminen
  • Kehityskeskustelut
  • Avaintilanteiden hoitaminen
  • Ongelman ratkaisumalli
  • Palkitseminen
  • Käytännön harjoituksia työhyvinvointiin ja viihtyvyyteen
  • Positiivisen kierteen luominen

Tavoitteena on tyytyväinen ja motivoitunut henkilöstö. Saat työkaluja henkilöstön viihtyvyyteen ja pysyvyyden varmistamiseen, vaikutat henkilöstön asenteeseen ja osaamiseen.

TYÖMÄÄRÄN, MITOITUKSEN JA HINNOITTELUN VAIKUTUS

Verkkovalmennuksessa opit hyödyntämään tutkittua tietoa asiakkaiden toiveista ja vaikutuksesta työaikaan ja palvelun hinnoitteluun, rakennat yrityksellesi järjestelmän, joka mahdollistaa kannattavan liiketoiminnan.

  • Tutkittua tietoa alan tilanteesta ja asiakkaiden toiveista
  • Tulevaisuuden trendit ja niiden vaikutus liiketoimintaan
  • Markkinatilanne ja hintataso
  • Puhtausalan kustannusrakenne
  • Työn suunnittelu ja hinnoittelu
  • Tavoitteena turhan tekemisen ja piilokulujen vähentäminen
  • Työajan mitoitus ja hinnoittelun vaikutus
  • Budjetti ja kassabudjetti – työkaluja liiketoiminnan jatkuvuuden varmistamiseen
  • Kulujen seuranta ja vähentäminen
  • Yrityksen elinkaareen vaikuttaminen

Vaikuttamalla yrityksen tai organisaation elinkaaren pituuteen, varmistat liiketoiminnan jatkuvuuden.

LAADUN JA HENKILÖSTÖN KAUTTA

Laadun ja henkilöstön kautta– verkkovalmennus; tietoa, vastauksia ja työkaluja laadun kehittämiseen ja sen merkitykseen yritystoiminnan eri osa-alueilla.

  • Mitä on laatu? Laadun perusteet, laadunmääritys, mitä laadulta odotetaan
  • Laadukkaan työn hinta ja muut laatukustannukset
  • Laatu ja jatkuvuus – laadun vaikutus yritystoimintaan
  • Laadukas työnsuoritus, jolla on arvoa
  • Laadun askeleet
  • Vahvan maaperän merkitys
  • Tuotteistus ja palvelumuotoilu
  • Yksilön voima
  • Perehdytys ja opastus osana laatua
  • Tiedon ja taidon merkitys
  • Organisaatio ja toimenkuvat
  • Laatupoikkeamiin reagointi
  • Laadun johtaminen, laatumittarit, delegoi vastuuta ja laatua

Laadun ja henkilöstön kautta– verkkovalmennus antaa helppokäyttöiset työkalut ja käytännölliset ratkaisut, miten toimintaa voidaan kehittää, tehostaa ja saavuttaa asetetut tavoitteet mahdollisimman pienin ”uhrauksin” kuormittamatta enemmän itseä tai muuta henkilöstöä huomioiden vähintäänkin sovitun laadun toteutuminen.

VAIKUTA ASENTEISIIN – IDEOIDEN JA ASIOIDEN ESITTÄMINEN

Vaikuta asenteisiin – ideoiden ja asioiden esittäminen -verkkovalmennus; opit esittelemään ja myymään ideoita ja toiveita eri sidosryhmien edustajille, kuten siivoojille, asiakkaille, tilojen käyttäjille ja kunnallisille päättäjille.

Verkkovalmennuksessa tutustutaan ideanmyynnin ja esittämisen lainalaisuuksiin sekä perusteisiin; ideanmyynnin portaat.

  • Mitä on idean myyminen? Millaisista ihmisistä pidetään?
  • Miten myyt ajatuksesi ja ideasi, luot yhteisymmärrystä
  • Miten rakennat tarinan, joka osuu ja uppoaa?
  • Esityksen rakenne – idean esittämisen vaiheet ja tehokeinot
  • Tehosta asioiden perillemenoa ja saa aikaan haluttua toimintaa
  • Muuta palautteet ja avaintilanteet asiakkaiden tyytyväisyydeksi
  • Opi perustemaan näkökantasi positiivisesti ja tehokkaasti
  • Saa päättäjät ymmärtämään asteittain enemmän

Vaikuta asenteisiin – ideoiden ja ajatusten esittäminen- verkkovalmennus antaa helppokäyttöiset työkalut ja käytännölliset ratkaisut, miten tehostat ideoiden läpimenoa, jotta tekeminen tehostuu.

MARKKINOINTI JA MYYNTI

Markkinointi ja myynti -verkkovalmennus; käytännön työkaluja, miten kiinnostaa asiakasehdokkaita ja lisää kauppaa.

Verkkovalmennuksessa suunnittelet ja räätälöit tehokkaat markkinointi- ja myyntiprosessit. Käsittelemme mm. seuraavia asiakokonaisuuksia ja saat niihin selkeät vastaukset ja ratkaisumallit.

  • Miten kasvattaa markkinoinnin osumatarkkuutta?
  • Lisää maksavia ja kannattavia asiakkaita
  • Markkinointistrategia -ja suunnitelma
  • Miten avata ovia myynnille?
  • Täsmällisen tiedon kartoittaminen ja hyödyntäminen
  • Käytännön myyntityö
  • Kasva myyjäksi – ominaisuuksia
  • Myynnin portaat – enemmän kauppaa
  • Vastaväitteiden käsittely
  • Ominaisuudesta etu
  • Markkinointi ja myynti – liiketoiminnan jatkuvuus

Hinnasto

Sopimuksen kesto 6 kk. Alkaen 16,5 € / kuukausi. Sisältää yhden käyttäjätunnuksen. Lisäkäyttäjät 7 € / kk / verkkovalmennustuote. Hintoihin lisätään Alv 25,5 %. Suuremmat kokonaisuudet tarjouksen mukaan. Verkkovalmennuksiin on liitettävissä erillinen ohjaus- ja tukipalvelu. Kysy tarjousta.

Esimerkki 1. Kaksi (2) valitsemaasi verkkovalmennusta 29,2 € kuukaudessa.

Esimerkki 2. Kolme (3) valitsemaasi verkkovalmennusta 39,4 € kuukaudessa.

Esimerkki 3. Viisi (5) valitsemaasi verkkovalmennusta 59,1 € kuukaudessa.

Esimerkki 4. Yhdeksän (9) valitsemaasi verkkovalmennusta 106,3 € kuukaudessa.

Yleiset sopimusehdot